sales@neklog.dk
+45 71 745 785
DK 3540 Lynge/ DK 2670 Greve
Det er vigtigt at opgaven beskrives så præcist som muligt. Nogle gange kræver en opgave specielt udstyr eller forberedelse. Det er derfor vigtigt at så mange nødvendige detaljer kommer med i beskrivelsen.
Korrekt mål på gods er vigtigt. 1 palle betragtes som udgangspunkt som værende en Europa palle, med dimensionerne 80 x 120 x 180 (bredde x længde x højde). Vægt skal angives. Specielle adgangsforhold skal beskrives. Eksempler, dårligt køre underlag/ godset skal trækkes 50 meter ind til leveringsstedet/ smal trappe mm.
Således så vi kan afsætte den nødvendige tid til at kunne udføre opgaven.
Du bedes sørge for nødvendig afdækning, så konstruktioner – herunder gulv og andet ikke lider overlast under transporten. Samt sørge for, at der er fremkommeligt og ryddet. NEK Logistik kan ikke holdes ansvarlig for skader som følge af mangelfuld afdækning/ manglende plads. Dette forhold gøres ikke gældende, såfremt kunden forinden har bedt NEK Logistik om at forestå for nødvendig afdækning.
Er opgaven igangsat, mister ordregiver/ kunde sin fortrydelsesret, uanset om vedkomne er forbruger. Varer som sættes ifølge aftale, er altid på kundens ansvar. Kunden skal altid sørge for, at varen er transportegnet. Indvendige del(e) skal kunne holde til transporten – herunder påvirkninger ved normal af- og pålæsning.
Ved flytning uden ned pakning forventer vi, at alt er pakket og parat. Alt der kan komme i flyttekasser, bedes pakket heri. Pak dem gerne så i selv kan løfte dem, 15-20 kg. Ensartede større poser accepteres også. Har du/I ekstra sarte møbler/ting, bedes disse emballeres på forhånd. Vi har tæpper/pap på bilerne men det skader aldrig at være forberedt.
NEK Logistik kan også forestå for ned pakning. Denne service skal aftales inden bestilling af flytteopgave.
Der er mulighed for at tegne en all-risk forsikring igennem os på de af forsikringsselskabet oplyste vilkår. Denne skal være tegnet senest, inden arbejdets påbegyndelse.
Netto kontant, med mindre andet er angivet.
Der kan opkræves forudbetaling ved større opgaver/ internationale transporter samt nye kunder.
Betaling sker ved arbejdets afslutning, medmindre andet er aftalt skriftligt. Aftalen er bindende fra det øjeblik, den indgås. Kunden har fortrydelsesret i henhold til loven. Aflysning mere end en uge før kan rykkes eller aflyses uden gebyr. Aflysning mindre end 72 timer før medfører et gebyr på halvdelen af den aftalte pris, mens aflysning mindre end 48 timer før medfører et gebyr på hele den aftalte pris. Større ændringer i aftalen anses som afbestilling, medmindre de er aftalt skriftligt.
Kunden skal oplyse om særligt værdifulde genstande og sørge for en ledig parkeringsplads ved ankomst. Eventuelle skader skal rapporteres inden flyttemændene forlader adressen, og dækkes kun hvis der er før-billeder af genstandene. Forsikringsdækningen bortfalder, hvis kunden deltager aktivt i flytteprocessen.
Firmaet er kun ansvarlig for skader eller bortkomst forårsaget af firmaet eller dets ansatte. Firmaet dækker ikke skader på elektroniske varer, skrøbelige genstande eller skader forårsaget af force majeure. Erstatningen er begrænset til genanskaffelsespriser og ikke aktionsværdi. Erstatning gælder kun for den beskadigede del, og ejendomsretten overgår til firmaet efter fuld erstatning.
Kunden skal sikre, at der ikke er toldpligtigt eller ulovligt gods med. Betaling skal ske inden opgaven påbegyndes, medmindre andet er aftalt skriftligt. Firmaet dækker ikke skader på grund af genstandens egen skrøbelighed eller force majeure.
Alle opgaver udføres i.h.t. Nordisk Speditørforbunds Almindelige Bestemmelser (NSAB 2015). Bestemmelserne begrænser vort ansvar for bortkomst, forringelse eller beskadigelse af gods til SDR 8,33/75/80 pr. kg, og der er dækning op til 200.000 EUR. Der er begrænset ansvar ved særlig værdifulde genstande. Vareejer opfordres til at tegne en vareforsikring som dækker den fulde værdi (All-risk). Særlig opmærksomhed henledes på, at krav mod speditøren forældes efter 1 år (§ 30), og at panteretten (§ 14) omfatter såvel aktuelle krav som tidligere krav. Krav på fragt m.v. skal honoreres uanset handelsaftalens leveringsbetingelser (§ 10).
This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.